Annons:
Etikettwhisky-i-norden
Läst 3647 ggr
Freke
4/12/09, 6:32 PM

Svensk Whisky

Alla känner väl till Mackmyra mer eller mindre..

Vad färre känner till är Gotland Whisky ett litet bränneri i Roma på ön..

Men dom håller på med att etablera sig på den svenska marknaden likt Mackmyra när dom startade..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
CarpetDiem
4/12/09, 6:35 PM
#1

Jag tror nog att jag har skrivit en artikel om detta.

Kan ju skvallra att det är minst två nya destillerier på G (vad jag vet)

Ha en bra dag!

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

Freke
4/12/09, 6:39 PM
#2

Upps.. visste inte, har ju precis hittat hit.. hehe

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

barkens
10/12/11, 7:58 PM
#3

Har nyligen varit på Whiskymässan i Sthlm och vill slå ett slag för Engelbrekt whisky som kommer från ett destilleri i Nora, norr om Örebro. Rikigt god!

Bogey
11/12/11, 1:21 AM
#4

TS: Jag äger t.o.m. en liten aktiepost i Gotland Whisky. Vill ju vara med o prova före alla andra Flört

Isatis
11/13/11, 10:46 AM
#5

Var också snabb att köpa aktier. Tror att vi var flera som hakade på erbjudandet.

Bogey
11/13/11, 6:55 PM
#6

#5 Kul, var du med i den andra emmisionen också?

Jag missade tyvärr den. Gick och velade men så kom annat emellan så jag glömde av.

Annons:
Bogey
11/26/11, 5:30 PM
#7

Var på öl o whiskymässan i Örebro. Förutom Mackmyra och Engelbrekt så fanns ytterligare 2 svenska destillerier representerade, Grythyttan och BOX whisky från Ådalen. Nu är väl Mackmyra så pass etablerat så de kanske klarar sig men ska vi gå efter min smak så kommer BOX att slå Mackmyra. I varje fall om man jämför med Mackmyras tidiga släpp. Man fick prova BOX kortlagrade mässutgåva och jag säger bara, Mackmyra Prelude släng dig i väggen. BOX smakade ju whisky trots att den bara var lagrad 4-5mån. Ska bli intressant att testa deras första utgåva från småtunnor om ca 3 år.

Upp till toppen
Annons: