Annons:
Etikettböcker
Läst 3145 ggr
Phryxe
2009-08-24 09:00

Whisky i litteraturen 1

Från vilken bok kommer följande citat?

"Det var egentligen avsett att vara en enkel arbetsmiddag för att dels bekräfta det beslutade samarbetet, dels fortsätta diskutera upplägget för Millenniums temanummer. Dag Svensson hade föreslagit att de skulle träffas hemma hos honom på en bit mat och Mia Bergman hade serverat den godaste kyckling i sötsur sås som Mikael någonsin smakat. Till middagen hade de druckit två flaskor robust spanskt rödvin och vid efterrätten frågade Dag Svensson om någon var intresserad av ett glas Tullamore Dew. Bara Erika Berger var dum nog att säga nej och Svensson plockade fram glas."

Klara ni det t.o.m. utan att söka på nätet? ;)

Om ni hittar fler citat kan ni lägga de som nya trådar med rubrikerna Whisky i litteraturen 2, Whisky i litteraturen 3, Whisky i litteraturen 4 osv …

Annons:
CarpetDiem
2009-09-16 15:53
#1

Kul grej!

Mikael, "förbannade Kalle Blomqvist" är en av mina favoritfigurer i böckernas värld. Lyckligtvis nu även till del på film.

Nån av Stieg Larssons böcker "Flickan som lekte med elden", Luftslottet som sprängdes" eller "Män som hatar kvinnor" är det.

Får man bonus nu?

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

Phryxe
2009-09-21 11:40
#2

Det är den andra boken i serien, den du nämnde först och som nu är aktuell på biograferna.

Tyvärr har jag inget pris att dela ut, men du kan få ett till citat från samma bok … :)

"Till hans stora irritation bröts samtalet. Bjurman svor invärtes. Han gick bort till barskåpet och hällde upp ungefär en deciliter Kentucky bourbon. Han drog i sig glaset i två svep. Jag måste dra ned på spriten, tänkte han. Därefter hällde han upp ytterligare två centiliter och tog med glaset tillbaka till skrivbordet där han återigen tittade på beskedet från Handelsbanken."

CarpetDiem
2009-09-21 12:45
#3

Jag förstår att han snabbt vill bli av med sin Kentucky och ersätta den med en fyllig Skotsk Single Malt istället Skrattande

Nu ska jag se om inte jag hittar några citat jag också…

Kul grej!

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

Upp till toppen
Annons: