Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3516 ggr
Bogey
12/25/09, 1:15 PM

GOD JUL alla whisky älskare...

Själv har jag haft en skön julafton med familjen.

Efter julklappsutdelningen och julgröten blev det uppesittarkväll med film och provning av julwhisky'n, SmokeHead, som jag skapat en egen tråd för :-)

Annons:
CarpetDiem
12/26/09, 10:43 PM
#1

Bogey!

God Jul själv. Låter som du har haft en härlig jul - precis som jag.
Satt och smuttade på många sorters whisky på julafton. Hittade ca. 10 oöppnade flaskor som jag bara var tvungen att smaka på. Fastnade för en - The Glenrothes Robur Reserve. En mycket angenäm Speyside whisky med angenäma toner av tofee och torkad frukt. Givetvis finns det också några stänk av vaniljton men inte så utmärkande som man kan hitta i andra skottska whiskysorter.

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

Bogey
12/27/09, 9:57 PM
#2

#1 Så klart du "hittade" 10 oöppnade flaskor bara sådär Flört

Jag hade ju bara en oöppnad att smaka på så jag hade gärna varit med Glad

CarpetDiem
12/29/09, 10:46 PM
#3

Låter sjukt - jag vet. Men jag har en schysst fru som titt som tätt åker påVinylkryssning med ett gäng väninnor. Hon har alltid 2-4 flaskor whisky när hon kommer hem.
Hmmm - kan det vara det dåliga samvetet kanske…?

Festligt nog har hon aldrig köpt någon sort som hon tidigare köpt och som hon vet att jag inte har hemma.

Kanon va´?

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

Bogey
12/30/09, 2:35 AM
#4

Verkligen kanon! Och du också kan jag tänka efter att ha provat 10 olika ;-)

CarpetDiem
1/8/10, 1:56 PM
#5

Gissa om…

Även om man bara tar någon cl så kändes det. Med det var ju inte så att jag satt och fyllde på hela tiden - nä whisky ska njutas och drickas i ett lugnt tempo. Så det tog ett antal timmar att få detta gjort.

Vill man ha bara yrslet så finns det fulwhisky som…?

Ja, vad är egentligen fulwhisky?

Med tanke på vad man hittar i Asien och vad som kallas whisky så sätter jag nog Mekong för 83 cent/litern i Kambodja för något som passar bättre som avfettningsmedel än något man ska dricka.
Funkar inte ens med Cola.

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

Upp till toppen
Annons: