Whisky iFokus

Whisky

Etikett: off-topic
Läst 3184 ggr
CarpetDiem
0

Dagen efter kvällen före - inte kul (ibland)

Massor av huskurer har man hört talas om när det gäller fenomenet "trång hatt" dagen efter en kväll med kanske dålig whisky - typ thailändsk snakewhisky.

Finns det några bra tips? Behöver nödvändigtvis inte innehålla alkohol.

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

Freke
0

Dagen efter -kvällen före..

För mig är det oftast att käka fet, starkt kryddad mat som är salt..
brukar funka.

Farsan min när han levde.. Brukade tvinga i mig ett glas saltad mjölk om jag såg för taskig ut dagen efter. Och tyvärr så är jag tvungen att medge att det fungerade.. det var inte gott men men?!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

CarpetDiem
0

Morsan min vräker ner lingonsylt i mjölk och på henne funkar det.

En återställare däremot funkar INTE på mig. Det är som om den sitter i ett gummiband - kommer upp likafort som den åker ner.

URK!

Hälsningar

Thomas

Freke
0

Så har jag med Vatten?

Har väl en sån där alkoholistskada?! Obestämd

Kan inte dricka vanligt vattten överhuvudtaget. Kommer upp med engång.. Har alltid varit så, kan dricka bubblande men inte stilla vatten.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Satmaran
0

För mig funkar nybakade frallor med leverpastej, knaperstekt bacon och skivad tomat, till det ett jätteglas iskall O'boy :)

Sen är det bara att gå och lägga sig en timme till :)

CarpetDiem
0

Oouuuups! Härkel!

Tror nog att även det kommer samma väg tillbaka - blixtsnabbt ( i alla fall för mig )

Hälsningar

Thomas

Tatsja
0

Vissa saker fungerar för en del, men inte för alla. Mor min , börjar alltid dagen med vin. Sen fortsätter dagen i vinetsrus. Fast så är det varje dag för henne.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jenahbella
0

för mig funkar ALLTID en liter mjölk :)

Tatsja
0

Låter inte gott. Men jag är ju också laktosintolerent. Sen tycker jag inte om smaken av mjölk.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jenahbella
0

#8 hehe :) smaken e som baken! :) 
dricker annars aldrig mjölk faktiskt,
men den där litern, iskall, de e precis va jag behöver just då :)

tantan
0

Det som funkar bäst för mig är att ta ett glas vätskeersättning (resorb) precis innan jag går och lägger mig (om jag är i ett sånt tillstånd att det funkar vill säga) och ett precis när jag vaknat. Botar inte allt men lindrar det mesta

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

raphanus
0

Mitt huvudtips är att låta bli allt som inte stavas "scotch single malt". Det kanske låter hårt, men det funkar för mig, och jag känner mig inte berövad på möjligheter för det.

#4 - Hur kom du på det av allting?

CarpetDiem
0

Morsan drack för kopiösa mängder av mjölk med lingonsylt. Det funkade tydligen för henne.

Sen håller jag med att man ska nog undvika att blanda för mycket. Något som det ibland är svårt att undgå.

Men en kväll med GT, Bloody Mary, Rött - och vitt vin, Bira, whisky, likör å mer whisky brukar inte landa rätt - för mig.
Då blir det med garanti att man får ratta Gustavsbergsexpressen…

Hälsningar

Thomas

cillaj
0

Jag har ett bra tips.

Köp Resorb på Apoteket, det är vätskeersättning, då behöver du inte hälla i dig så mycket vätska på en gång, med risk att få upp det igen.

Behövs bara ett normalstort glas vatten.