Whisky iFokus

Whisky

Etikettwhiskytips
Läst 12501 ggr
Jenahbella
0

whiskey i present?

har ni gett bort nån whiskey i present?

själv funderar ja på att ge bort en whiskey till min lillebror som tar studenten ! :)
nu e han ju snart vuxen så de e dags att lära sig dricka whiskey tycker jag! Flört
något förslag på vad ja kan ge bort? :)

Freke
0

Det finns alltid en massa god whisky att ge bort, men det beror väl lite på om han ska ha den till att dricka under formella former eller om han bara ska dricka den under kvällen?

lite beroende på hur mogen du anser att han är! Välj därefter.. - Mogen = mogen Whisky, mindre mogen=billigare Whisky

enkel håll punkt..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Jenahbella
1

jo han tycker ju inte om whiskey direkt :) 
så en bra nybörjar whiskey :)
vill ju heller inte bara köpa nåt billigt "skit" bara för att han inte förstår sig på de goda med whiskey ;)

Bogey
0

Tja Glenlivet är rätt mild och fin, sen hade ju CarpeDiem tips, i nån tråd här, på en fin japansk som en "nybörjare" verkade gilla.

Bogey
0

Nu kanske jag avviker från Fnuha's ursprungliga intention med denna tråd men jag fick själv whisky i present igår Glad

Bowmore Darkest - Sherry Cask Finnished, 15år

The Ileach - The man from Islay

Båda kraftfulla och rökiga men ändå väldigt olika. Få se om jag kan knåpa ihop några personliga omdömen om ni är intresserade.

Jenahbella
0

bogey, glenlivet e min personliga favorit faktiskt :)
ska se om ja kan hitta tråden med den japanska då ! :)

va kul att du med fått whiskey i present :D klart vi vill ha ett litet omdömme sen :D