Whisky iFokus

Whisky

Etikettoff-topic
Läst 4417 ggr
Tatsja
0

Dött?

Här var det dött, var är alla? Sitter ni bara och provar nya whiskysorter?

Fast nu när sommaren närmar sig, så har väl de flesta inte tid att sitta vid datan. Så det är ju en förklaring.

Hur ofta sitter ni vid datan? En stund varje dag försöker i alla fall jag. Sen att jag inte skriver i alla trådar, beror nog mycket på ork, tid och lust. Är det likadant för er andra?

Ha en fin dag

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jenahbella
0

jag sitter vid datorn varje dag :) men inte lika mkt nu när sommaren e på gång!
ikväll e jag iaf hemma och tar de lugnt :) ska gosa ner mig i sängen me ett glas whiskey och titta på film tror ja :)

raphanus
0

Jag tog mig en Lagavulin i badet igår, men jag har i regel aldrig med mig datorn in i våtrum.

Bogey
0

#2 Kör du bärbart på batteri så är det i.a.f. ingen risk för elstöt. Annars kan man alltid skaffa en sk. ruggad dator som är strilsäker, så funkar det säkert i badet med :-)

Själv har jag precis provat Caol Ila. Tänk att man missat den godingen.

raphanus
0

#3- Tack för tipset, men jag är en sån här lite småpervers typ, som föredrar att vara offline ibland. Särskilt då jag avnjuter en Lagavulin, eller tar ett bad. Vi moderna människor är så exponerade för mediebrus, att vi måste koppla både ur och av ibland.

Tack för tipset om C.I. Ska prova.

CarpetDiem
0

Helt rätt!

Sajten står still och det är nog mycket mitt fel.

Jag glömde att informera mina Medarbetare att jag skulle till USA och möta släkt som jag funnit genom min släktforskning.

Nu ska jag - så fort det blir någon minut över dra igång igen med lite roliga whiskysorter och lite annat smått och gott.

Hoppas att jag hinner med detta före torsdag. För torsdag - söndag kommer dagar och kvällar gå åt för jobb med konserter (Bruce Springsteen x3) och landslagsfotboll.

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

Tatsja
0

Även jag som Medarbetare har inte haft riktigt tid och ork. Det har sina orsaker i att jag inte mår så bra och sen har jag försökt lägga lite tid på min egen sajt. Hoppas vi båda kommer igång igen.

Väl mött, Tatsja

Freke
0

Har varit rätt tyst av mig jag med..

Har haft och är ännu lite upptagen men jag ska försöka att vara lite mer aktiv, men det är mycket med jobb och familj just nu..

Tyvärr så är man ju tvungen att göra lite nytta ibland med och inte bara sitta och skriva om det man anser trevligt och gott..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Phryxe
0

#5 Fick du med dig nåt skoj hem från USA? Det är väl rätt hopplöst numera att få med sig drycker på flyget, i alla fall i handbagaget … om man nu ens får ha sprit i det incheckade bagaget.

Bogey
0

#8 Hittar du nått roligt på flyplatsens tax-free så funkar det. De plomberar påsen i butiken. Annars får man nog förpacka det väl och stoppa det i resväskan.

Tatsja
0

Glömde be om att leta souvernisked till mig. Samlar sådana. Har runt 175 stycken som jag ska sätta upp på väggen. Från hela världen.

Väl mött, Tatsja

raphanus
0

Caol Ila 18yo har ärmed provats! Snäll å go. Bäst utan vatten.

Tatsja
0

Vad bra den smaka, eller var den för snäll?

Väl mött, Tatsja

raphanus
0

#12 - Den passar bra som kvällsmyswhisky. Jag tyckte mig känna lite kaffetoner i den.

Tatsja
0

#13 Aha! Istället för kaffet då.Glad

Väl mött, Tatsja

raphanus
0

#14 - Definitivt! Kaffe dricker jag inte längre.

Tatsja
0

Jag som är kaffemosterFlört

Väl mött, Tatsja

raphanus
0

#16 - Åh! Men är du så snäll och bjuder, får jag väl uppoffra mig. Flört Jag älskar kaffe, men klarar inte av biverkningarna. (Paranoia, blodtrycksfall, ångest… Starka grejer … )

Tatsja
0

#16 Hembakta bullar till? Inga problem. Kaffe den ädla drycken är, drickes som den är, ren. Enda gången man förstör kaffe är när man häller lite Jameson i botten, fyller på med kaffe, vispad grädde och toppar med brun farin.

Annars ska det vara svart.

Väl mött, Tatsja