Whisky iFokus

Whisky

Etikettsamla-whisky
Läst 3784 ggr
Phryxe
0

Beställa över Internet?

Går det att beställa whisky över nätet? Misstänker att det kostar skjortan, om det går. Whisky är ju inte billigt annars heller.

Bogey
0

Jo det lär gå men ska du göra det rätt ska den deklareras i tullen så du får betala skatt. Hade tänkt prova en gång efter att hittat en intressant whisky på en engelsk sida, men det blev aldrig av. Och nu har jag tappat bort länken till den sidan också :-(

Phryxe
0

Vet inte om man får nämna företag här, men hittade en tysk Internet-butik som kallar sig "superbillig" (och t.o.m. har sidor på svenska).

Phryxe
0

Innan man beställer över nätet ska man nog kolla systemets beställningssortimentet* och privatimport.

* Har inte utnyttjat det förut, men hittade en del intressanta varor här.

CarpetDiem
0

Man kan beställa precis allt (i alkohoväg) från Systemet har jag fått förklarat en gång.

Man måste dock veta vad produkten heter och var den tillverkas.
Minikravet då var 1krt vilket oftast innebar 6 pavor (ibland 12).
Vill man ha tag på något exklusivt kan man ju gå ihop några stycken. Annonsera under "Samla whisky" så kanske man får napp.

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

Phryxe
0

#4 Det kallas privatimport hos Systembolaget

CarpetDiem
0

Så var det. Helt rätt!

Hälsningar

Thomas

Phryxe
0

Hittade en annan sajt med "Sveriges bredaste whiskysortiment" där man kan göra en beställning som sedan kan hämtas ut på Systembolaget.

CarpetDiem
0

link please!

Hälsningar

Thomas

Phryxe
0
CarpetDiem
0

Tack o bock!

Hälsningar

Thomas

Bogey
0

#9 Jamen det är ju dom som har Blackadder.

Beställde en Blackadder Smoking Islay till jul. Hade fått ett presentkort av svågern och svägerskan så jag passade på att beställa nått lite udda.

Lustig whisky f.ö. Luktar väldigt lite och smakar väldigt mycket. Synd den är så dyr annars hade den blivit min "hus whisky", mums :-)