Annons:
Etikettskotsk-single-malt
Läst 6238 ggr
Bogey
12/23/11, 5:48 PM

Årets julwhisky

I år är Aberfeldy 12yo Highland Single Malt min julwhisky. En av höstens nyheter.

Har gjort en liten tradition att inför julen köpa hem en whisky jag aldrig tidigare provat, vilket brukar passa bra då Systemet ofta presenter nyheter på hösten.

Får återkomma med ett omdöme när jag testat.

God Jul och Gott Nytt År på er.
(om det nu finns några medlemmar kvar på Whisky iFokus) Obestämd

Annons:
Mitralis
12/23/11, 5:50 PM
#1

Det blir spännande att få höra vad du tyckte om den Glad



Alex
12/23/11, 5:52 PM
#2

Spännande! Ser fram emot att höra vad du tyckte. Glad Kul tradition för övrigt, kanske något man skulle ta efter… Cragganmore 12 years och Macallan 12 years gäller här i år, Macallan smakade jag faktiskt på första gången igår.

God jul och Gott nytt år på dig med, och alla andra!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[trumman]
12/27/11, 12:47 PM
#3

En tradition jag definitivt kommer anamma!

Själv hade jag inte så mycket att välja mellan eftersom jag (pga löning) inte kom mig till Bolaget förns den 23:e; så det blev "huswhiskyn" Ardbeg 10yrs. Lite tråkigt.

Isak
12/28/11, 7:12 PM
#4

Brukar också köra på julwhisky, men vart ingen detta året. Fast köpte ju en flarra Bowmore 17yo och en Glenlivet 21yo i början av dec så det får väl räknas som julwhisky detta året.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Kaisa_Kavat
12/29/11, 2:40 PM
#5

Vad är julwhiskey? Jag och pojkvännen gav min far en flaska Suntory. Hans favoritfilm är Lost in Translation och han älskar whiskey så vi tyckte det var en kul grej, det gjorde han med.

Citatet från filmen:

For relaxing times, make it Suntory time.

Vill man så kan man :)

Bogey
12/29/11, 7:19 PM
#6

#5 För mig är julwhiskyn en whisky som jag aldrig tidigare provat och som jag köpt hem speciellt för att ha till jul. Inte sällan även lite dyrare än jag normalt köper.

F.ö. så hade även frugan köpt mig en whisky, Glencadam 15yo, som jag fick på julafton så i år blev det 2 st julwhisky.

Ska se om jag får tummen ur och skriver ihop ett omdöme om dem. Kan nämna att Glencadam var riktigt god.

Annons:
Talisker
12/31/11, 11:10 PM
#7

Min julwhisky blev en Laphroaig triple wood, riktigt god men tyvärr inte lika rökig.

Upp till toppen
Annons: