Annons:
Etikettirländsk-whisky
Läst 3448 ggr
Tom-B
2009-09-12 17:47

Fullständigt obildad?

Är man en fullständigt obildad whiskyidiot om man gillar Jameson.

Jag vill inte ha så rökt!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Bogey
2009-09-12 21:58
#1

Nejdå man får gilla Jameson :-)

Är irländsk whisky bland dina favoriter eller räcker det med att det är milda "rökfria" whiskies?

Vad tycker du om Bushmills och Tullamore dew, som också är irländska? Jag tror inte det finns nån rökig irländsk, de brukar istället ha en ton av gräs.

En mild och fin skotsk single malt jag kan tipsa om är Glenlivet om du tror att även skotskt kan glida ner :-)

Carpediem här kan även tipsa dig om några fina japanska whiskies.

Tom-B
2009-09-12 23:54
#2

Tullamore är väl nästan på gränsen för mig. Annars är jag den verkliga novisen, men tycker att de jag gillar, dricker jag gärna. Och förstås allt när man blir bjuden!:). Men whiskymärken är jag dålig på. Och Famous Grouse är väl oftast den jag inhandlar. Som väl många, många andra har jag förstått.

Skall emellertid pröva Bushmills nästa gång.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tatsja
2009-09-14 09:41
#3

Prova Black Bush och Paddy. Goda Irländska sorter. Då jag var ute och beställde Guinness så bröt jag alltid av den med whisky

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

CarpetDiem
2009-09-16 15:36
#4

Allt är tillåtet och det är bara du som bestämmer vad som är gott eller inte.

Själv är jag en stor älskare av japansk whisky, tyvärr ganska dyra, men jag passar på att handla när jag är utomlands.

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

Phryxe
2009-09-21 12:09
#5

Gillar också irländsk whiskey pga att den är mild i smaken. Bourbon tycker jag också är ganska mild. Den har ju en lite speciell rund smak, förmodligen pga majsen som den delvis är bryggd av. Min favorit av bourbon är Four Roses.

Conquest
2009-12-24 02:30
#6

Jag är ny här.

De nämda fabrikaterna är väl inte speciellt rökta. Kolla Jack Daniels, och kom igen. Nya Hven-whiskyen ska vara ännu mer rökt. Faktisk påstår de att de är värst i världen.

Jag handlar numera enbart Irsk då den alltid är tripple destillated.

Systemet's Clontarf går enligt min mening utan på både Jameson och Tullamore Dew.

Clontarf är dessutom billigare än bägge de andra.

Jag fick en TD i julklapp i år från jobbet, men tycker den smakar mer terpentin än nån annan whiskey jag testat.

OT. Lite konstigt: Hur kan Irsk Whiskey ha olika EAN-koder? 50, alternativt 53 som början på koden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: